2008.11.28. 22:06 ZeerOcooL

Szia kedves olvasó!

Eme blogra azokat az érdekes cuccaimat tervezem bemutatni, amiket valahonnan (piacról, ismerőstől, stb...) szereztem. Elsősorban elektronikai dolgok, pédláúl régi laptopok, régi rádiók, egyébb dolgok, amik érdekesek, ritkák.

Nos, kezdjük is mindjárt egy ma esti szerzeményemmel. Ma kvantuminfó órárol hazaindulván az egyetem folyosóján megpillantottam egy látszólag szemétre szánt Deprez-féle műszert. Rögtön felis keltette az érdeklődésemet, hiszen ilyesmi mellett nemmegyek el alapos vizsgálódás nélkül, meg is kérdeztem, hogy szemét-e, mert akkor inkább elvinném. Sajnos nem az volt, de egy nagyonkedves Úr, 'Sanyi bácsi látván érdeklődésemet elővett az egyik szekrényből egy panelt.

 A panel valószínűleg egy régi DEC számítógép része lehetett, kis googlizás alapján. Nagyon érdekes az alábbi IC, ahol 1 kerámia lapra raktak 5 IC-t gyakorlatilag, eléggé szokatlan megoldás.

 

 Ez egy Intel 80186-os processzor, egy másik panelről. Összesen 4 panelt kaptam.

 Ez a kerek fémdarabka valószínűleg a hűtésről gondoskodott. Furcsa egy megoldás ez is.

Valószínűleg egy régi, 1980as évekbeli DEC gépből származnak a panelek. Kár a gépér, igazán nagy élmény lenne, ha megőrizték volna, és néha-néha bekapcsolnák megmutatni nekünk, fiataloknak, hogy milyen is volt egy számítógép a 70' 80' években. Legközelebb régi lapotpot nézünk meg kívül-belül.

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://szereztem.blog.hu/api/trackback/id/tr2793942

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

avance 2009.06.14. 19:27:36

Szia ZeerOcooL!

Nézegettem ezeket a múzeális darabokat. Szép kis gyűjtemény. Nekem van egy HICOM120-as telefonközpontom, amiben 80186-os proci van, de fűt mint egy radiátor. Az lenne a kérdésem, hogy ki tudnám-e próbálni a Te prociddal ezt a központot? Esetleg el tundnánk-e cserélni? Én Balatonföldváron lakom. Válaszod előre is köszönöm!

ZeerOcooL 2009.06.14. 19:37:42

@avance:
szia, kipróbálhatod vele, én Veszprémi vagyok.
süti beállítások módosítása